vineri, 28 martie 2008

Limba romana mai pierde un cavaler... George Pruteanu....


Sunt multe lucruri la care chiar nu te astepti.
Din nefericire, ne este mult mai usor sa spunem ca nu ne asteptam la ceva negativ decat la ceva pozitiv. Probabil pentru ca speranta ca se poate intampla ceva bun ne inspira si ne permite sa nu fim luati pe nepregatite.

Totusi, aseara s-a intamplat ceva ce nu ma asteptam sa ma sensibilizeze.

A murit George Pruteanu. Si acum imi e greu sa spun asta fara sa sufar. Mi-e greu sa scriu asta fara sa ma opresc din scris pentru a putea sa mentin o linie logica la maldarul de ganduri care ma inunda.

De ce mi-e greu?

Pentru ca George-Mihail Pruteanu nu s-a dat batut.

Pentru ca a avut curajul sa combata mediocritatea in care se scufunda romanii.

Pentru ca adesea parea singur impotriva tuturor si nu a cedat, crezand intr-un ideal nobil.

Pentru ca Pruteanu a respectat limba romana si mandria poporului roman, un popor care, din pacate, nu mai are respect pentru propria mandrie.

Pentru ca nu a acceptat gogoasa pe care o serveste media din ziua de azi cum ca emisiunile si genurile de muzica ce nu solicita efort intelectual aproape deloc se conformeaza la cerintele pietei. El nu a acceptat ca romanii vor sa se imbete cu prostie.

Pentru ca ma simteam bine stiind ca exista un om pe lumea asta care este vertical in privinta limbii romane si ma linistea gandul ca intotdeauna va fi Pruteanu care sa lupte pentru cultura si respectul national al nostru.

Pentru ca si eu dispretuiesc mediocritatea in care se scalda o parte din ce in ce mai mare din conationalii mei.

Pentru ca si eu ma simt singur uneori cand sustin ca fenomenul de imbecilizare a populatiei poate fi combatut doar daca fiecare dintre noi are curajul sa se opuna prostiei si vrea sa tinda catre o fiinta cu un intelect superior.

Pentru ca ii voi simti lipsa acestui om pe care, desi nu l-am cunoscut personal, l-am stimat si il voi stima intotdeauna pentru curajul sau si ambitia sa.

Cu regret

Un alt George Mihail

Un comentariu:

Mumba spunea...

Ca tot ne bloguim, uite un comentariu pe care l-am gasit interesant despre omul complex si contradictoriu care a fost George Pruteanu:

http://www.romanialibera.ro/a121287/la-moartea-unui-clovn.html